bile benda simple jadi trouble..ape kate abang kacak???

Thursday, May 5, 2011

patutkah menjadi gangster???

assalamual3alaikum...
whassssuupppppp broo...
sori2..tergangster plak..
pehal cite psal gangster2 plak nih???

ini smue gare2 budak2 nakal y telah mmbelasah aku ngan geng2 ak semalam..
ade ke patoottt??
mmg xptot lgsong...

citenye begini...
once upon the time.....
lpas abis klas aqidah smalam..
aku ngan 2 org mmbe aku bjalan pulang ke teratak kami
yang xjauh pon ngan u...

       lepas mlintas jlan..
kedengaran suare2 nakal budak2 arab y xjemu2 mnganggu ank2 mlysia nih..
budak kecik je pon..
lam lingkungan 7-8 tahun..
xpasal2 ank malaysia ni digelar china..
itu prkare biase kat sini..

aku ngan geng2 aku wat xtaw jela..
sbb da bese dgr bdak2 ckap cmtuh...
kteowg Pon tros je jlan wat xtaw...

                                                                                                    tapi budak2 tuh ikot je kteowg..
ade y trik2 baju lagi..
aku yang thap kesabaran senipis otak budak tuh tros naik angin..
syuuuuuuuuuuuuuuuuummaahhhh........
aku da xheran da budak2 u aku y ade kat situ..
betambah geram bile xde org y tegur prbuatan budak y xde adab tuh..
smakin mnjadi2 la budak tuh bile ak ckap mcm tuh...

aku ckp agi.msyyaaadab!!!!!
semakin galak budak2 tu mnganggu kami..
smpai depan 1 kedai nih...
mmbe ak benti nk fotokopi..
slumber kucing dye je g tolak mmbe aku...
angiiiiinnnn jeeeee..mnyirapppp....
nsibla ade 2 org prempuan y aku rase budak satu u kteowg tgur bdak2 tuh..

bdak2 tu pon blah smbil mgejek2..
eeeerrrr...mmg xpwas ati mase tuh..
da la bwu pas bengang ngan org kat pjbat polis..
mmg btambah mnyampahla dgn prngai org2 sini..
mase tuh mang bende ni jela y kuar dr mulut..gare2 bengang sngat..
astaghfirulah....

lepas mmbe aku kuar drpd kedai tuh..
kteowg pon bjalan bertiga2...pulang ke rumah..
kelihatan budak2 nakal dihdapan deretan villa kat situ..
amboiii....mcm gangster ea..
siap tnggu kteowg lg tuh...
xpuas lagi mnunjukkan ketiadaan adab tuh..
nmpak je kteowg dyeowg tros mnyorok..
mcm kteorg xtaw..
mmg dasar budak2la....

bile kteowg jlan dpan dyeowg..
dyeowg pon gelak2 n ade y tsengih2 mcm tong sampah busuk..
mlas nk lyan..kteowg jlan je wat muke xtaw..
pastu mase aku toleh blkang ak nmpak dyeowg keluarkan something dr beg,
aku ase mang nk bling kat kteowg..
aku y xbape reti bhase dye pon ckap..
korang ni islam kex??kalo islam jgn buat bnde2 mcm nih....
hehhe..kene gelak je ngan budak2 tuh...
dyeowg mnjawab ana muslim..ana muslim..
tetibe mlyang botol plastik blkang kteowg..tp xkene..
kteowg buat bodo je ..

tgah aku syok mmbebel..
tetibe aku ase ade smething y mmbelasah bahu aku..
agak kuat keras dan padu..
aku da xboley sabar,,
aku teros toleh kebelkang..aku pndang bdak2 tu kecik besa kecik besa jewwww..
pndang bwah plak..
ooooo..baru ak taww...
dye baling besi y bentuk mcm tande soal tuh..
aku y da xrasional mase tuh..
nak bling blik besi tuh..
tetibe ade sorg pkcik lalu..
xjadilah..
agak xsopanla..brbaju kurung tp prngai gangster..
aku pon mngmbil kputusan utk tros pulang..

addooiiii..sakit kot...
kalo ak balas mau masok icu budak tuh...
ak xpenah kalah taw gaduh ngan budak2..hihihi...
tp agk bengangla sbb pkcik y lalu tuh bukan nk mrah bdak2 tuh..
eeee...sengalll betooll...
aku ase kalo kat malaysia..senakal2 budak pon xdela smpai nak pukul org asing...
keje gile...
under age pulak y buatt tuhh..
tp,mujurlah ditkdirkn pkcik tu lalu...
kalox psti aku akn btindak setangkas naruto n mnyerang sekemas bruce lee..huhuhu
konklusinye....melentur buluh biarlah dari rebungnye..kaloo dari kecil xdiajar..xdidik dgn adab n agame y sempurne..
bile besa bukan saje mmberi kesan kpd diri sndiri,malah kpade msyrkat skeliling...

smoge ape y tjadi nih..mmbuatkan aku lebih berani menapak dibumi andalus ni..
ap pon y tjadi..baik@burok..disukai@dibenci..smuenya dr ALLAH..dan dia lebih mngetahui..sedangkan kite tidak mngetahui...
                                                                     wallahua3lam....

No comments: